Zalety artroskopii

artroskopia lublinArtroskopia jest zabiegiem małoinwazyjnym diagnostyczno-operacyjnym dotyczącym większych stawów (najczęściej kolanowego, ramiennego, biodrowego, łokciowego, skokowo – goleniowego). Po latach rozwoju sposobów wziernikowania dzięki nowoczesnym technologiom artroskopia jest dziś jedną z najmniej obciążających metod operacji małoinwazyjnych. Zabieg ten pozwala na dojście do bardzo ciasnych i trudno dostępnych części stawu przy wykorzystaniu około 1 cm cięć skóry (2 lub 3 w zależności od metody) i wprowadzeniu kamery ze źródłem światła przez jeden z portów oraz narzędzi niezbędnych do przeprowadzenia operacji przez pozostałe. Stosowana w ortopedii i traumatologii w diagnostyce i leczeniu schorzeń stawów:

• kolanowych,
  • biodrowych,
  • skokowych,
  • łokciowych,
  • barkowych.

Artroskopię przeprowadza się w znieczuleniu miejscowym lub ogólnym. Zabieg wykonuje się przez kilka minimalnych nacięć skóry, przez które wprowadza się do wnętrza stawu kamerę oraz narzędzia chirurgiczne. Chirurg ortopeda ogląda wnętrze stawu w powiększeniu na monitorze i na tej podstawie dokonuje diagnozy stanu faktycznego oraz na bieżąco podejmuje decyzję o kolejnych etapach zabiegu chirurgicznego i naprawy uszkodzeń stawu.

Zabieg trwa około godziny, w bardziej skomplikowanych przypadkach może się wydłużyć. Do jednych z najczęściej wykonywanych (choć nie najłatwiejszych) należą zabiegi artroskopii barku i artroskopii kolana. Są to stawy szczególnie narażone na urazy i przeciążenia.

Zalety artroskopii:

• idealna metoda diagnostyczna ukazująca dokładny i rzeczywisty stan struktur wewnątrzstawowych, także podczas badania czynnościowego, czyli „w ruchu”,
  • technika operacyjna małoinwazyjna, znacznie pomniejszająca ryzyko komplikacji w stosunku do operacji tradycyjnej,
  • krótki czas zabiegu i pobytu w szpitalu,
  • znacznie szybszy czas rekonwalescencji niż po tradycyjnej operacji z otwartym cięciem tkanek,
  • znikome uszkodzenia tkanek i mała utrata krwi oraz mniejszy ból pooperacyjny,
  • lepszy efekt kosmetyczny (minimalne punktowe blizny).

Najczęstsze wskazania do artroskopii stawów:

• diagnostyka,
  • urazy i niestabilność stawów,
  • uszkodzenia chrząstki stawowej, więzadeł i torebek stawowych itd.,
  • złamania śródstawowe,
  • reumatoidalne zapalenie stawów (RZS),
  • nowotwory w obrębie stawów,
  • zmiany zwyrodnieniowe,
  • zmiany przeciążeniowe,
  • infekcje stawu,
  • dna moczanowa,
  • jałowe martwice,
  • obecność ciał obcych lub wolnych w stawie,
  • deformacje stawów wrodzone lub nabyte.

Artroskopia Lublin

Przedstawione tu zostały tylko najważniejsze zalety i możliwości, jakie daje artroskopia. Lublin jest jednym z ośrodków medycznych, w których od niedawna stosuje się tę nowoczesną metodę. Podczas konsultacji w moim gabinecie ortopedycznym udzielę Państwu wszelkich dodatkowych informacji na temat artroskopii.
Zapraszam na wizytę.